Vergi sistemində kadr siyasəti sahəsində də mühüm işlər görülmüş və uğurlu
islahatlar aparılmışdır. Qlobal inkişafın hazırkı mərhələsində insan amilinə,
işçi qüvvəsinin keyfiyyətinin artırılmasına yönəldilmiş investisiyalar yüksək
səmərəliliyi ilə diqqəti cəlb edir. Müasir dünyada idarəçilikdə uğuru
şərtləndirən mühüm amillərdən biri də insan resursları strategiyasının düzgün
qurulmasıdır.
Azərbaycanın vergi sistemində həyata keçirilən islahatların praktik nəticələr
verməsi, ilk növbədə, idarəetmə sisteminin peşəkar kadrlar hesabına
komplektləşdirilməsi tədbirləri ilə bağlıdır.
Məhz bu mühüm amil Vergilər Nazirliyinin 2003-2015-cü illərdə idarəçilik
sahəsində çevik, innovativ və keyfiyyətli xidmətləri ilə seçilən modern dövlət
qurumuna çevrilməsini təmin etmişdir. İnsan amilinin inkişafına xüsusi diqqət
yetirilmiş, əməkdaşların bilik və bacarıqlarının, peşə vərdişlərinin
təkmilləşdirilməsi istiqamətində sistemli tədbirlər həyata keçirilmişdir.
2003-cü ildən vergi inzibatçılığının səmərəliliyinin artırılması məqsədilə vergi
orqanları strukturlarının fəaliyyətinin qiymətləndirilməsinə, 2005-ci ildən,
eyni zamanda, əməkdaşların peşəkarlıq səviyyəsinin qiymətləndirilməsinə
başlanılmışdır. Kadr potensialının gücləndirilməsi məqsədilə 2005-ci ildə
«Dövlət vergi orqanlarında insan resurslarının inkişafı Konsepsiyası» qəbul
edilmişdir. Hazırda vergi orqanlarında kadr hazırlığı prosesi həmin konsepsiya
əsasında həyata keçirilir. Konsepsiyada nazirliyin İnsan resursları idarəsinin
qarşısına vergi orqanı əməkdaşlarının vaxtaşırı rotasiyası, vəzifələr üzrə kadr
ehtiyatının yaradılması, kadrların yenidən hazırlanması, onların bilik və
peşəkarlıq səviyyəsinin yüksəldilməsi, fəaliyyətində fərqlənən işçilərin
vəzifədə irəli çəkilməsi məqsədi ilə kadr (menecer) ehtiyatının yaradılması kimi
mühüm vəzifələr qoyulmuşdur.
Vergilər Nazirliyinin kadr siyasəti sahəsində mühüm uğurlarından biri də işə
qəbul sisteminin tamamilə şəffaflaşdırılmasıdır. 2005-ci ildən vergi xidmətinə
işə qəbul test üsulu və müsabiqə yolu ilə həyata keçirilir. Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2004-cü il 29 dekabr tarixli «Dövlət vergi
orqanlarında işə qəbul olunmaq üçün namizədlərlə müsabiqənin keçirilməsi
haqqında Əsasnamə»nin təsdiq edilməsi barədə fərmanının icrası ilə əlaqədar
2005-ci ildə nazirlikdə Müsabiqə Komissiyası və işçi qrup yaradılmışdır. Eyni
zamanda, bir sıra daxili normativ sənədlər - «Vergi orqanlarına işə qəbul
olunmaq üçün müraciət etmiş şəxslərin sənədlərinin toplanması və yoxlanılması»,
«Dövlət vergi orqanlarına işə qəbul olunmaq üçün namizədlərlə müsabiqənin
keçirilməsi» Qaydaları təsdiq edilmişdir.
Namizədlərin sənədlərinin qəbulu 2008-ci ildən elektron formada - internet
vasitəsilə həyata keçirilir. «İşə qəbulla əlaqədar elektron ərizə» proqram
təminatı 2009-cu ildə tam yenilənmiş, sabit proqram təminatı kimi
formalaşmışdır. İnformasiya texnologiyalarından geniş istifadə şəffaflığın
artırılması və vətəndaşların rahatlığının təmin olunması ilə yanaşı, rayonlarda
yaşayan gənclərin paytaxta gəlmədən sənədlərini təqdim etməsinə şərait
yaratmışdır.
Bu sahədə tətbiq edilən mütərəqqi mexanizmlər işçi heyətin gənc və istedadlı
kadrlarla zənginləşdirilməsi baxımından müsbət nəticələr vermişdir. Ümumilikdə,
vergi orqanlarına işə qəbulla əlaqədar 2005-2015-ci illərdə 10 müsabiqə
keçirilmiş, 11630 nəfər imtahanlarda iştirak etmişdir. Onlardan 1834 nəfəri test
mərhələsini, 1294 nəfəri isə müsabiqə mərhələsini uğurla keçmişdir. Sonuncu
mərhələdə müsbət nəticə göstərən namizədlərin 1075 nəfəri işlə təmin olunmuşdur.
(ən son 2014-cü ildə isə keçirilən imtahanlardan uğur qazanmış 72 nəfər vergi
orqanları əməkdaşları sıralarına qatılmışlar.)
|
2005 |
2006 |
2007 |
2008-1 |
2008-2 |
2009 |
2011 |
2012 |
2014-1 |
2014-2 |
Cəmi |
Müraciət edənlər |
512 |
850 |
520 |
298 |
934 |
1996 |
1784 |
2367 |
2303 |
1936 |
13500 |
Sənədləri qəbul olunub |
392 |
619 |
423 |
272 |
860 |
1658 |
1620 |
2138 |
1931 |
1717 |
11630 |
Test imtahanında müvəffəqiyət qazanıb |
120 |
18 |
50 |
46 |
107 |
297 |
290 |
541 |
76 |
289 |
1834 |
Müsabiqədə müvəffəqiyyət qazanıb |
76 |
18 |
50 |
46 |
106 |
260 |
226 |
290 |
58 |
164 |
1294 |
İşlə təmin olunub |
74 |
18 |
50 |
44 |
102 |
254 |
211 |
250 |
56 |
16 |
1075 |
Kadr ehtiyatından çıxarılıb |
2 |
0 |
0 |
2 |
4 |
6 |
15 |
40 |
2 |
|
71 |
Nazirliyin kadr siyasətinin prioritet
istiqamətlərindən biri də gender bərabərliyinin təmin olunması, vergi sistemində
qadınlara kişilərlə bərabər şəraitin yaradılmasıdır. Vergilər Nazirliyində,
ümumilikdə, 2380 işçi - o cümlədən 18-35 yaş kateqoriyası üzrə 781 kişi və 113
qadın, 35-50 yaş kateqoriyası üzrə 923 kişi və 183 qadın, 50-dən yuxarı yaş
kateqoriyası üzrə 518 kişi və 56 qadın çalışır.
Vergi orqanları əməkdaşlarının öz fəaliyyətləri ilə
ictimaiyyətin etimadını qazanmaları da əsas hədəflərdəndir. Vergilər
Nazirliyinin 2008-ci il 7 fevral tarixli əmri ilə təsdiq edilmiş «Vergi
işçisinin etik davranış Kodeksi» bu baxımdan mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Kodeksdə
qeyd olunur ki, nazirliyin hər bir əməkdaşı ona tapşırılmış işi səmərəli şəkildə
və etik normalar çərçivəsində yerinə yetirməlidir.
Vergilər Nazirliyi kadrların hazırlığının
artırılması sahəsində də kifayət qədər müsbət təcrübəyə malikdir. Bu məqsədlə
vergi xidməti əməkdaşları müxtəlif tədris proseslərinə və seminarlara cəlb
edilir, xarici ölkələrdə kurslara, treninqlərə göndərilir. Beynəlxalq təcrübənin
öyrənilməsi baxımından seçilmiş gənc kadrlar üçün ingilis dili kurslarının
təşkili də mühüm rol oynayır.
«Dövlət qulluğu haqqında» Azərbaycan Respublikası
Qanununa, Əmək Məcəlləsinə, «Dövlət vergi orqanlarında xidmət haqqında
Əsasnamə»yə və Nazirlər Kabinetinin «Azərbaycan Respublikasında işçilərin
attestasiyasının keçirilməsi Qaydalarının təsdiq edilməsi barədə» müvafiq
qərarına əsasən, 2010-cu ilin fevral ayından başlayaraq, 4 ay ərzində vergi
orqanlarının vəzifəli şəxslərinin attestasiyası keçirilmişdir. Attestasiya
Vergilər Nazirliyinin Aparatının, həmçinin müvafiq struktur vahidlərinin
1500-dək əməkdaşını əhatə etmişdir. Prosesə xüsusi diqqətlə yanaşılmış və onun
tam şəffaf, açıq və obyektiv şəkildə keçirilməsi üçün maksimal şərait
yaradılmışdır. Attestasiya zamanı vergi əməkdaşlarının əksəriyyəti yüksək bilik
səviyyəsi nümayiş etdirmişlər. Bununla yanaşı, attestasiyanın yekunlarına görə
93 əməkdaşın vergi orqanlarında fəaliyyətinə xitam verilmiş, 6 nəfərin xidmət
sahəsi dəyişdirilmiş, 4 nəfər nisbətən aşağı vəzifəyə keçirilmişdir. Attestasiya
prosesində nəticələri qismən zəif olmuş 76 nəfər 1 ildən sonra təkrar
attestasiyadan keçmək şərtilə tutduğu vəzifədə saxlanılmışdır.
Son illər vergi xidmətində informasiya texnologiyalarının
tətbiqi sahəsində həyata keçirilmiş tədbirlər də insan resurslarının inkişafına
təkan verir. Müasir biliklərdən, yeni proqram təminatlarından istifadə olunması,
habelə yeni texnologiyaların mükəmməl səviyyədə mənimsənilməsi hazırda hər bir
vergi işçisinin qarşısında duran mühüm məsələlərdəndir.