6. Elektron xidmətlər.

 

Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2005-ci il 12 sentyabr ta­rixli sərəncamı ilə təsdiq olunmuş «Azərbaycan Respublikasında vergi inzibatçılığının təkmilləşdirilməsi Dövlət Proqramı» çərçivəsində Vergilər Nazirliyinin apardığı işlərin mühğm istiqamətlərindən biri elektron xidmətlərin ardıcıl tətbiqi və səmərəli istifadə olunmasıdır.

Cənab Prezident İlham Əliyev çıxışlarının birində demişdir: “ Elektron hökümət prinsiplərinə keçməyimiz korrupsiyaya qarşı mübarizədə çox təsirli amil olacaqdır. Bütövlükdə çalışmalıyıq ki, nə qədər mümkündür, məmur-vətəndaş təmaslarını aradan qaldıraq”.  «E-hökumət» layihəsi çərçivəsində davamlı şəkildə reallaşdırılan elektron xidmətlər bir tərəfdən nazirliyin fəaliyyətinin çevikliyini, şəffaflığını, hesabatlılığını təmin etmiş, digər tərəfdən vergi ödəyicilərinə göstərilən xidmətlərin keyfiyyəti, səmərəliliyi əhəmiyyətli dərəcədə artmışdır. İlk uğurlu layihələrdən biri 2006-cı ildən «Avtomatlaşdırılmış Vergi İnformasiya Sistemi»nin (AVİS) tətbiqi olmuşdur. AVİS elektron hökumətin qurulması istiqamətində həyata keçirilən mühüm layihələrdən olmaqla, vergi sahəsində mühüm texnoloji dəyişikliklərə, bu sahənin dinamik inkişafına təkan vermişdir. Layihənin reallaşdırılması nəticəsində Azərbaycanın vergi xidməti təkcə MDB ölkələri arasında deyil, həm də Şərqi Avropada ən müasir informasiya texnologiyasına malik xidmətlərdən birinə çevrilmişdir.

2007-ci ildən vergi bəyannamələrinin elektron formada təqdim edilməsi  sisteminə keçid «e-xidmətlər» sahəsində mühüm yeniliklərdən olmuşdur. Bu məqsədlə İnternet Vergi İdarəsi (www.e-taxes.gov.az) yaradılmış, beləliklə, vergi ödəyiciləri bəyannamələrini vergi orqanlarına gəlmədən - elektron formada təqdim etmək imkanı əldə etmişlər. Bu layihə bəyannamələrin elektron formada qəbulunu, hər bir vergi ödəyicisinin sərbəst şəkildə öz ofisindən, evindən internetlə Vergilər Nazirliyinin saytına daxil olaraq məlumatlarına baxa bilməsi imkanlarını da yaratmışdır. 2012-ci ildə bütün bəyannamələrin 90%-i, ƏDV bəyannamələrinin isə 99,8%-i elektron formada göndərilmişdir.

«E-xidmətlər» sahəsində digər mühüm yeniliklərdən biri 2008-ci il 1 yanvar tarixdən ƏDV-nin vahid depozit hesabının tətbiqinə başlanılması olmuşdur. Yeni sistem ƏDV-nin hərəkətinə və əvəzləşdirilməsinə, ƏDV üzrə dövlət büdcəsinə ödənişlə bağlı vergi ödəyicilərinin əməliyyatlarına vergi orqanları tərəfindən səmərəli nəzarətin həyata keçirilməsinə imkan yaratmışdır. ƏDV depozit hesabının tətbiqi nəticəsində təkcə 2008-ci ildə ƏDV üzrə daxilolmalar 2007-ci illə müqayisədə 76,3% artmışdır. Bundan başqa, 2010-cu ilin əvvəlindən «e-ƏDV» hesab-fakturalarının tətbiqinə başlanılmışdır.

2008-ci ildən banklarla real vaxt rejimində (onlayn) inteqrasiya (bank hesablarının onlayn rejimdə açılması, şəhadətnamə-dublikatın onlayn rejimdə göndərilməsi) sisteminin tətbiqinə başlanılmışdır. 1 yanvar 2015-ci il tarixə Vergilər Nazirliyi ilə elektron sənəd mübadiləsi olan bankların sayı 41-ə çatmışdır.41 kommersiya bankı Vergilər Nazirliyi ilə elektron sənəd mübadiləsinə qoşulmuşdur.

2008-ci ildən, həmçinin, sahibkarlıq subyektlərinin «bir pəncərə» prinsipi üzrə qeydiyyat sisteminin tətbiqi qeydiyyat prosedurlarının sadələşdirilməsi ilə yanaşı, sahibkarlıq fəaliyyəti subyektlərinin qeydiyyatının dinamikasına müsbət təsir etmişdir. Bu sistem vasitəsilə ötən illərdə 311,5 mindən çox vergi ödəyicisi qeydiyyatdan keçmişdir və onlardan 9,2%-ni kommersiya hüquqi şəxslər təşkil edir. Yeri gəlmişkən, 2011-ci ildən fərdi sahibkarların vergi orqanlarına gəlmədən real vaxt (onlayn) rejimində qeydiyyat sistemi tətbiq olunmuş, 2012-ci ildən yerli hüquqi şəxslərin (MMC) dövlət qeydiyyatının elektron qaydada aparılmasına başlanılmışdır.

2011-ci ilin 1 iyul tarixindən tətbiqinə başlanılan fərdi sahibkarların E-qeydiyyat sistemi vasitəsilə 01.01.2015-ci il tarixinə qədər 82.726 fiziki şəxs vergi uçotuna alınmışdır ki, bu da həmin dövrdə qeydiyyata alınmış fiziki şəxslərin 34.7 faizini təşkil etmişdir.

2012-ci ildən ölkədə tətbiq edilən kommersiya hüquqi şəxslərin e-qeydiyyat sistemi vasitəsilə 01.01.2015-ci il tarixinə qədər 7045 yerli investisiyalı məhdud məsuliyyətli cəmiyyət dövlət qeydiyyatına alınmışdır ki, bu da həmin dövrdə qeydiyyata alınmış kommersiya hüquqi şəxslərin 39.2 faizini təşkil etmişdir.

«E-qeydiyyat»ın tətbiqi ilə biznesə başlamaq üçün tələb olunan prosedurlar 6-dan 3-dək, sənədlərin sayı isə 7-dən 2-yə qədər azalmışdır. Qanuna əsasən, hüquqi şəxslərin elektron dövlət qeydiyyatı rüsumsuz aparılır, nizamnamə kapitalının əvvəlcədən ödənilməsi və e-qeydiyyat zamanı ərizənin notarial qaydada təsdiq edilməsi tələb olunmur.

2010-cu ildən nəzarət kassa-aparatlarında məsafədən ötürmə qurğularının (GPRS sistemi) tətbiqi mühüm yeniliklərdən biri olmaqla, təsərrüfat subyektlərinin vergidən yayınması hallarının qarşısını almağa xidmət etmişdir. Həmin ildən, eyni zamanda, «Onlayn kargüzarlıq: vergi orqanları və digər vergi ödəyiciləri ilə elektron yazışma sistemi»nin tətbiqinə başlanılmışdır.

2011-ci ildən vətəndaşların internet üzərindən video­qəbuluna başlanılmışdır. 

2012-ci ildən vergi ödəyicilərinə vergiləri internet vasitəsilə ödəmək imkanı yaradılmışdır. Dünya Bankının «Doing Business» qrupunun təhlili göstərir ki, «vergi bəyannamələrinin hazırlanması», «göndərilməsi» və «vergilərin ödənişi»nə sərf olunan vaxt «Böyük Səkkizlik» ölkələrində orta hesabla 219 saat (bu, dünyada orta göstəricidən  67 saat azdır),  İƏİT üzvü ölkələrində 212 saat, Azərbaycanda isə 214 saatdır.

2011-2013-cü illərdə Niderland Krallığının Vergi Administrasiyası ilə birlikdə «Kompüter əsaslı audit sistemi sahəsində Azərbaycan Respublikası Vergilər Nazirliyinə dəstəyin göstərilməsi» adlı Tvinninq layihə («e-audit») həyata keçirilmişdir. «E-audit»in tətbiqinin reallaşması vergi inzibatçılığı sahəsində mühüm yeniliklərdən biri kimi dəyərləndirilir. 

2013-cü ildə elektron və mobil imzaların tətbiqi məqsədilə Vergilər Nazirliyinin  Sertifikat Xidməti Mərkəzi fəaliyyətə başlamışdır.

Azərbaycan Respublikası Prezidentinin “Dövlət orqanlarının elektron xidmətlər göstərməsinin təşkili sahəsində bəzi tədbirlər haqqında” 2011-ci il 23 may tarixli Fərmanı vergi inzibatçılığının modernləşdirilməsi və dünya standartlarına cavab verməsi istiqamətində daha bir fəaliyyət müstəvisinə çevrilmişdir. Nazirlər Kabinetinin “Mərkəzi icra hakimiyyəti orqanları tərəfindən konkret sahələr üzrə elektron xidmətlər göstərilməsi Qaydaları”nın və “Elektron xidmət növlərinin siyahısı”nın təsdiq edilməsi haqqında” 2011-ci il 24 noyabr tarixli Qərarına əsasən Vergilər Nazirliyi tərəfindən həyata keçirilməli olan elektron xidmət növlərinin siyahısı təsdiq edilmişdir. Hazırda icrası Vergilər Nazirliyi tərəfindən nəzərdə tutulmuş 62 adda elektron xidmət uğurla həyata keçirilir.

Vergilər Nazirliyi tərəfindən həyata keçirilməli olan elektron xidmət növlərinin siyahısı

1.

Elektron bəyannamənin qəbulu

2.

Elektron vergi hesab fakturasının qəbulu

3.

Vahid depozit hesabı vasitəsilə ƏDV üzrə elektron ödənişlərin və əvəzləşmələrin aparılması

4.

Fərdi sahibkarların onlayn qeydiyyatı

5.

Kommersiya hüquqi şəxslərin onlayn qeydiyyatı

6.

ƏDV məqsədləri üçün onlayn qeydiyyat

7.

Bank idarələrində hesabların açılması

8.

Vergi və digər büdcə daxilolmalarının internet vasitəsilə ödənilməsi

9.

Bəyannamələrin vergi orqanları tərəfindən hazırlanması və təsdiq edilmək üçün vergi ödəyicilərinə göndərilməsi

       10.

Sadələşdirilmiş vergi bəyannaməsinin vergi orqanına onlayn təqdim edilməsi

        11.

Vergi bəyannamələrinin (sadələşdirilmiş vergi bəyannaməsi istisna olmaqla), hesabat və vergi öhdəliyinin yaranmaması haqqında arayışların vergi orqanına onlayn təqdim edilməsi

       12.

Vergi borcu barədə arayışın verilməsi üçün müraciətin qəbulu

       13.

Şəxsi hesab vərəqəsindən çıxarışın verilməsi üçün müraciətin qəbulu

       14.

Üzləşmə aktlarının verilməsi üçün müraciətin qəbulu

       15.

Vergi ödəyicisinin təsərrüfat subyektinin (obyektinin) onlayn qeydiyyatı

       16.

Vergi ödəyicisinin filialının, nümayəndəliyinin onlayn qeydiyyatı

       17.

Vergi ödəyicisinin təsərrüfat subyektinin (obyektinin) onlayn qeydiyyatdan çıxarılması

       18.

Vergi ödəyicisinin filialının, nümayəndəliyinin onlayn qeydiyyatdan çıxarılması

       19.

ƏDV məqsədləri üçün qeydiyyatın onlayn ləğv edilməsi

       20.

Nəzarət-kassa aparatının onlayn qeydiyyatı və qeydiyyatdan çıxarılması

       21.

POS-terminalın onlayn qeydiyyatı

       22.

POS-terminalın onlayn qeydiyyatdan çıxarılması

       23.

Fiziki şəxsin fəaliyyətinin onlayn dayandırılması

       24.

Hüquqi şəxsin fəaliyyətinin onlayn dayandırılması

       25.

Hüquqi şəxsin filialının, nümayəndəliyinin fəaliyyətinin onlayn dayandırılması

       26.

Vergi ödəyicisinin təsərrüfat subyektinin (obyektinin) fəaliyyətinin onlayn dayandırılması

       27.

Fiziki şəxsin fəaliyyətinin onlayn bərpası

       28.

Hüquqi şəxsin fəaliyyətinin onlayn bərpası

       29.

Hüquqi şəxsin filialının, nümayəndəliyinin fəaliyyətinin onlayn bərpası

       30.

Vergi ödəyicisinin təsərrüfat subyektinin (obyektinin) fəaliyyətinin onlayn bərpası

       31.

Hüquqi şəxsin uçot məlumatlarının onlayn dəyişdirilməsi

       32.

Fiziki şəxsin uçot məlumatlarının onlayn dəyişdirilməsi

       33.

Hüquqi şəxsin filialının, nümayəndəliyinin uçot məlumatlarının onlayn dəyişdirilməsi

       34.

Vergi ödəyicisinin təsərrüfat subyektinin (obyektinin) uçot məlumatlarının onlayn dəyişdirilməsi

       35.

Vergilər Nazirliyinə göndərilmiş müraciətlərin, sorğuların və məktubların icrasının müraciət edənlər tərəfindən onlayn izlənilməsi

       36.

Satınalmalar üzrə məlumatların onlayn təqdim edilməsi

       37.

Vergi orqanı əməkdaşlarının fəaliyyətində korrupsiya və digər hüquqpozma halları barədə məlumatın onlayn verilməsi

       38.

Vergi orqanı əməkdaşlarının qeyri-etik davranışı barədə məlumatın onlayn verilməsi

       39.

Vergi Apellyasiya Şurasına müraciətin onlayn təqdim edilməsi

       40.

Vətəndaşların video qəbulu

       41.

Büdcə rekvizitləri barədə məlumatın verilməsi

       42.

Vergi kalkulyatoru

       43.

İstehsal fəaliyyəti ilə məşğul olan vergi ödəyiciləri barədə məlumatların verilməsi

        44.

Vergi uçotuna alınmış vergi ödəyiciləri barədə məlumatların verilməsi

        45.

Kommersiya qurumlarının dövlət reyestri məlumatlarının verilməsi

        46.

ƏDV ödəyiciləri barədə məlumatların verilməsi

        47.

Kommersiya hüquqi şəxsin adının unikallığının yoxlanılması

        48.

Çağrı Mərkəzində vergi qanunvericiliyi və elektron xidmətlərin tətbiqi ilə bağlı sualların cavablandırılması

        49.

Çağrı Mərkəzində vergidən yayınma halları və vergi orqanlarının vəzifəli şəxslərinin hərəkəti (hərəkətsizliyi) barədə müraciətlərin qəbulu

        50.

Çağrı Mərkəzində vergi növləri barədə məlumatın verilməsi

        51.

Çağrı Mərkəzində vergi borcu barədə məlumatın təqdim edilməsi

        52.

Çağrı Mərkəzində SMS vasitəsilə daxil olmuş müraciətlərin SMS ilə cavablandırılması

        53.

Çağrı Mərkəzində qeyri-iş saatlarında zəng etmiş şəxsin sonradan onunla canlı rejimdə əlaqə yaradılması barədə müraciətinin qəbulu

        54.

Vergi ödəyiciləri ilə sual-cavab

        55.

Vergilər nazirinə onlayn müraciət

        56.

Vergi orqanlarına xidmətə qəbul üçün müraciətin və sənədlərin qəbulu

        57.

Vergi orqanlarında vakant vəzifələr üzrə qeydə alınmış namizədlər barədə statistik məlumatların verilməsi

        58.

Vergi partnyorluğu Sazişi»nin bağlanılması üçün ərizələrin qəbulu

        59.

Azərbaycan Respublikasında kommersiya hüquqi şəxslərin dövlət qeydiyyatı haqqında məlumatın dərc edildiyi mətbu nəşrdə kommersiya hüquqi şəxsin ləğv edilməsi, kreditorların tələblərinin bildirilməsi qaydası və müddəti haqqında ilk məlumatın dərc olunması ilə bağlı müraciətlərin qəbulu və dərcolunma faktını təsdiq edən sənədin verilməsi

60.

Cari vergi ödəmələrinin hesablanması haqqında Arayış»ın təqdim edilməsi

61.

 Çağrı Mərkəzi vasitəsilə “Sadələşdirilmiş vergi bəyannaməsi”nin təqdim edilməsi

62.

 Gəlir və ya mənfəət vergisinin hesabatının verilməsi müddətinin uzadılması barədə ərizələrin qəbulu